doc. Ing. Mgr. Petr Klán, CSc.

Publikace

Virtuální metaverza

Autoři
Klán, P.
Rok
2020
Publikováno
Borek: Solirax Ltd London, 2020.
Typ
Kniha
Anotace
Tato kniha poskytuje soubor postupů pro používání virtuálního prostředí. Cílem jsou virtuální světy a scény v tzv. metaverzech. Metaverza představují virtuální platformy, které integrují soustavy virtuálních světů do planetárních virtuálních systémů. Umožňují virtuální světy tvořit, vytvářet obsahy virtuálních scén, vyhledávat a prohlížet světy, umisťovat je do planetárních systémů, teleprezenčně pracovat a setkávat se s dalšími uživateli, vytvářet sociální vztahy, vizuálně programovat apod. Předpona meta přitom vyjadřuje, že jde o něco, co přesahuje hranice našeho světa.

Jak stavět virtuální světy v metaverzu Neos

Autoři
Klán, P.; Mariančík, T.
Rok
2019
Publikováno
Borek: Solirax Ltd London, 2019. ISBN 978-80-88320-26-5.
Typ
Kniha
Anotace
Teorie a aplikace virtuální reality a virtuálního prostředí. Vizuální programování virtuálních scén.

Kniha vědeckého výzkumu

Autoři
Klán, P.
Rok
2018
Publikováno
Holešov: Tigris, spol. s r.o., 2018. ISBN 978-80-7490-185-0.
Typ
Kniha
Anotace
Kniha slouží jako konzultační příručka pro důležité a často obtížné fáze řešení těžkých problémů, jakými jsou systematické objevování, nové tvůrčí postupy, použití jazyka matematiky, příprava odborných (vědeckých, inženýrských) textů a matematické modelování. Nevyžaduje specifické znalosti. Jednotlivé části lze používat i nezávisle. Nejsou pouhým návodem. Obsahují více než 220 řešených příkladů, které se zaměřují na panoramata souvislostí a snaží se nahlížet i za ně s cílem vidět problémy a postupy řešení z různých pohledů. Výzkum zahrnuje tvůrčí postupy. Z tohoho důvodu je nelze přesně předvídat nebo dokonce určovat předpisem, podle kterého se například zavěšují kuchyňské poličky. Mají však jistou systematičnost, které se věnuje první kapitola přibližující rozmanitost metod objevování, postupů a odborné komunikace. Druhá kapitola se zabývá matematickým jazykem pro symbolické vyjadřování, třetí se zaměřuje na vznik odborné nebo vědecké publikace v sázecím systému LaTeX a čtvrtá kapitola na provedení matematických výpočtů a simulací v programu Scilab.

Virtual Future

Autoři
Klán, P.; Mariančík, T.; Hulec, K.
Rok
2018
Publikováno
IFZ FinTech Colloquium Zug. University Luzern, 2018.
Typ
Stať ve sborníku
Anotace
Virtual worlds represent a new phenomenon of the future. Virtual reality has crossed domain of the entertainment/gaming industry and is commonly used in many other industries. Virtual reality operating systems are developed, it is even possible to become an employee directly in virtual reality. Demand of industrial and other partners for projects that use the virtual reality and for students able to work on such projects is growing. Business focusing on virtual reality require good knowledge of working with virtual worlds including handling of complex software tools as well as hardware with the objective to realize all transactions fully in the virtual reality. Our contribution proposal to the IFZ FinTech Colloquium 2018 is oriented to virtual business practice and will be completely provided in virtual reality. All participants obtain wireless virtual reality headsets as illustrated by the figure below. It will be possible to visit and to communicate with virtual worlds concerned with companies, customers, employees, vendors, education etc.