Oproti kontraktu (kde studenti řeší váš problém) se u tohoto typu příležitosti předpokládá, že se primárně řeší problém studentů, tedy aby se něco naučili a splnili studijní povinnosti. Očekává se, že toto dílo bude odevzdáno jako semestrální nebo závěrečná práce, a proto musí být zadání z pohledu univerzity zajímavé a musí (zejména u závěrečných prací) splňovat jistá pravidla. Detaily řešíme při schvalování tématu závěrečné práce. Výhodou je, když zadání obsahuje nějakou výzkumnou otázku.
Příklad:
Algoritmy pro NP-těžké problémy
Pro některé NP-těžké problémy existují v praxi použitelné algoritmy, které využívají „typických vlastností vstupu“. Volně řečeno, NP-těžký problém je takový, pro který nepředpokládáme existenci efektivního algoritmu (bez dalších omezení). Například běžný vstup může pocházet z nějaké specifické třídy grafů nebo je jiným způsobem omezený (třeba váhy jsou pouze v určitém intervalu a podobně). NP-těžkých problémů je nepřeberné množství, práce se bude zabývat konkrétní variantou předem zvoleného grafového problému či problému z algoritmické teorie her.
- Odměna: 10 tis. Kč
- Termín dodání: prosinec 2025 (tzn. nespěchám na to, je to nice to have)
Jak je vidět z příkladu, zadání lze mít i poměrně obecné s tím, že se upřesní, když se přihlásí zájemce. Přespříliš obecná zadání ale zase nejsou pro studenty tak atraktivní. Důležitým bodem je zde charakter „školního díla“. V českém právu je to autorský počin, a jako takový vyžaduje před užitím díla uzavření licenční smlouvy s autorem (studentem) a finanční vypořádání s fakultou. Lze to samozřejmě řešit uvolněním díla pro obecné použití (například pod licencí MIT) se souhlasem fakulty.